Novopečené maminky přiznávají, že na porod nebyly připraveny – a od něj se cítí „jinak“

PM
Tým Profimed
čtení na 4 min
Sdílet na
Studie, jíž se účastnilo 2 000 maminek, zveřejnila výsledek, který udává, že 78 % z nich bylo „šokováno“ dopadem porodu na jejich tělo. Více než třetina účastnic (34 %) měla během prvních šesti týdnů po porodu bolesti břicha a 39 % účastnic se potýkalo s bolestmi zad.

Další účastnice zápasily s hormonální nerovnováhou (34 %), zácpou (28 %) a bolavými ňadry (43 %).

Mnohé ženy pociťovaly problémy i během čtvrtého trimestru – 12týdenního období po porodu – a to včetně problémů s chůzí (24 %) a s inkontinencí (18 %).

Výzkum, který vznikl na podnět námi oblíbeného výrobce dětských produktů Frida, také odhalil, že šest z deseti žen by si přálo, aby byly na to, čím si při porodu a po něm projdou, upozorněny předem.

Studie se uskutečnila jako součást kampaně značky „Real Birth Announcements“, jejímž cílem je připravit nastávající maminky na to, co je čeká – a to tak, že povzbudí ostatní rodičky, aby se podělily o své zážitky z porodu a z období po něm.

Maminka dvou dětí, Paloma Faith, podporuje kampaň tím, že sdílí podrobnosti týkající se jejích vlastních problémů během porodu.
Zpěvačka a aktivistka uvádí: „Můj vlastní porod a období po něm byl na hony vzdálen od těch zářivých scén prezentovaných skrz růžové brýle na obrazovkách a v online prostředí. Po nouzovém císařském řezu jsem nemohla dva měsíce pořádně chodit a dosavadní pocity vyčerpání mi přišly směšné. K tomu přidejte novorozenou „piraňu“, po jejímž přisátí jsem měla bradavky neustále v jednom ohni, a rozbolavěné tělo – a máte vzpomínku, na kterou rozhodně nikdy nezapomenete.“

A k tomu dodává: „Jen málo žen je připravených na realitu spojenou s porodem a obdobím po něm. Proto jsem hrdá, že mohu být partnerem značky Frida, a pomáhat podněcovat k otevřeným rozhovorům zaměřeným na skutečné porodní příběhy. Je na čase zpochybnit ty dokonalé příspěvky na sociálních sítích a začít konečně sdílet to, co je reálné a co se může stát.“

Studie identifikovala nejčastější situace, ve kterých se ženy cítily nepřipravené na realitu spojenou s porodem – včetně pocitů strachu (35 %) a neuvědomění si toho, jak často se vyskytují komplikace (28 %).

Navíc více než čtvrtina žen (26 %) si neuvědomovala, že porod může trvat tak dlouho, jak ve skutečnosti trval.

Mladší maminky – ve věku od 18 do 24 let – jsou otevřenější ke sdílení těchto informací včetně názorných podrobností z porodu, než maminky ve věku 35 až 44 let – 43 % v porovnání s 35 %.

Trnitá cesta

Podobně by pro tuto věkovou skupinu bylo také příjemnější mluvit o svých zážitcích z porodu, než pro skupinu ve věku mezi 30 až 40 lety – a to 28 % v porovnání s 20 %.

Ze všech dotázaných žen celkem 23 % připustilo, že by se cítily lépe, kdyby se o porodu mluvilo otevřeně a pravdivě, a kdyby to dělaly i ostatní maminky.

Přičemž 33 % žen věří tomu, že to, čím si maminky procházejí v poporodním období – prvních šest týdnů po porodu – se dostatečně neventilujete, a to zejména s důrazem na samotný porod.

Téměř polovina maminek (45 %) navíc byla často dotazována především na zdraví svého miminka, než na její vlastní.

Pro přípravu na porod a mateřství jsme tu s vámi

Na problematiku vyplývající z výzkumu se Profimed zaměřuje dlouhodobě. Víme, že nabídka produktů i celková osvěta v této oblasti je nedostatečná či zkreslená, a proto jsme i v této oblasti hledali to nejlepší pro zdraví. Nedílnou součástí naší podpory nastávajících maminek i žen po porodu jsou tak již několik let produkty Frida. Jsou to právě ony, které usnadní ženám jejich přechod do role maminky, což potvrzuje i Chelsea Hirschhorn, generální ředitelka značky Frida a maminka tří dětí: „Frida je tu, aby připravila rodiče na nefiltrované, nesexy momenty rodičovství – ty, které na Instagramu běžně nevidíte. A začíná to u maminky: chceme demystifikovat realitu spojenou s tím, jak se z ženy stává matka, a více podpořit přímou konverzaci o tom, co se skutečně děje na porodním sále – i mimo něj. Nebojíme se jít na dřeň a mluvit o reálných okamžicích a výzvách spojených s rodičovstvím. Chceme, aby se prvorodičky cítily připravené stejně tak, jako maminka, která přivádí na svět už třetí dítě. A tento cíl je zásadním bodem kampaně Real Birth Announcements.“

Produkty

Skladem > 5 ks
Ihned na
Skladem > 5 ks
Ihned na

Potřebujete poradit?

Napište našim odborníkům
MUDr. Alena Krugová
odborná konzultace dentální péče
Lucie Vokůrková
odborná konzultace dentální péče
Valentyna Nikolenko
odborná konzultace doplňků stravy
Dostupnost na prodejnách
Kliknutím na prodejnu zjistíte adresu a otevírací dobu
Adresa
Telefon
Email
Google Maps Detail prodejny